LV
RU
  • Aktuāli
  • Ģimenes un pāra psihoterapija
  • Individuālā psihoterapija
  • Smilšu spēles terapija
  • Apmācības
    • Mācību programma
    • Speciālisti un studenti
  • Kontakti
    • Sīkdatņu politika

Tālākizglītības mācību programma „Smilšu spēles bilžu valoda”

14.01.2020 12:49

Tālākizglītības mācību programma pēc DGST/ISST direktīvām

​„Smilšu spēles bilžu valoda”

1. Ievads
  • Smilšu spēles vēsture.
  • Izmantošanas jomas un iedarbība.
  • Smilšu un ūdens nozīme.
  • Terapeita stāja, uzvedība un „terapeitiskās attiecības”.
  • Bilžu materiāls un terapijas procesi.
  • Praktiskie vingrinājumi.
  • Literatūras saraksts.

2. Simbolika
  • Simbols un tā iedarbība.
  • Simbola nozīmes maiņa smiltīs.
  • Simboli mītos, pasakās un kultūrās.
  • Telpas simbolika un bildes dalījums.
  • Mudinājums nodarboties ar simboliem.
  • Sava simbola izvēle.
  • Bilžu materiāls: personīgie un arhetipiskie simboli.
  • Praktiskie vingrinājumi.

3. K.G.Junga dzīļu psiholoģija un smilšu spēle
  • Apziņa un zemapziņa.
  • Patības jēdziens. 
  • Es funkcijas, krāsas un elementi.
  • Pārnese un pretpārnese.
  • Persona un ēna.
  • Kompleksi un neirožu mācība.
  • Alķīmija un Austrumu gudrība.
  • Bilžu materiāla piemērs.
  • Praktiskie vingrinājumi.
4. Metodika
  • Bilžu lasīšana: problēmu un resursu saskatīšana.
  • Uzmanīga un piedāvājoša sarunas vadīšana.
  • Dokumentēšana un fotografēšana.
  • Anamnēze un diagnoze.
  • Vecumam atbilstoša būvēšana smiltīs.
  • „Es” attīstības stadijas smilšu spēlē.
  • Smilšu spēles process un „sarkanais pavediens”.
  • Uzaicinājums uz smilšu spēli nepiespiestā un brīvā gaisotnē.
  • Terapeita personības ietekme.
  • Pacietība, zināšanas, respekts, klusēšanas pienākums.
​
5. Darbs ar pāriem
  • Intrapsihiskie un interpersonālie procesi.
  • Īpaša pieeja „vadītā smilšu spēlē”.
  • Manas bērnības zeme.
  • Pāra tagadnes un nākotnes redzējums smilšu bildē.
  • Simetriskais un komplementārais pāris.
  • Vēlme pēc bērna.
  • Mediācija ķildīga pāra gadījumā.
  • Partnerības garīgā nozīme.

6. Darbs ar ģimenēm
  • Metodika darbā ar vairākām personām.
  • Atšķirības būvēšanā un diagnostikā darbā ar bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem.
  • Smilšu spēle ar māti un bērnu.

7. Mīti un reliģija
  • Grieķijas, Ēģiptes, Indijas, Japānas, indiāņu un lietuviešu teikas un mīti, to figūras un nozīme smilšu spēlē mūsdienās.
  • Neitralitāte un respekts pret visu reliģiozo, kas parādās smilšu bildēs.
  • Saistība ar psihisko attīstību un dziedināšanu.
  • Negatīvo aspektu interpretēšana.

8. Teorijas daļas beigas
  • Semināra darbu prezentēšana (Simbola darbs un kazuistika) 
Seko 80 supervīzijas stundas, no tām vismaz 5 individuālās supervīzijas stundas, kā arī 20 pašpieredzes stundas.

Programmas pasniedzēja:
  • Apmācīttiesīga sistēmiskā ģimenes psihoterapeite un smilšu spēles psihoterapeite (LPB/DGST/ISST) Vita Kārkliņa. ​

2018 © Vita Kārkliņa     I      Izstrāde: dizainabrivzona.lv